Щодня інтернет відвідують ДО 5 млрд осіб. І практично половина з них за цей день хоча б на кілька хвилин обов’язково заходить на YouTube – найпопулярнішу в світі відеоплатформу, без якої ми вже не можемо уявити собі роботу за комп’ютером.
Ідея створення цієї платформи належить трьом молодим людям, яким на той час ледь виповнилося двадцять, і які вже були авторами успішних аналогічних розробок. Історія створення YouTube почалася з простої, але актуальної проблеми – неможливості легко пересилати відео.
Генеральний директор цього проекту Чад Херлі народився в 1977 році і з раннього дитинства виявив прихильність до комп’ютерів і малювання. Одного разу він влаштував виставку своїх картин прямо на вулиці перед будинком. Деякі з них вдалося навіть продати. З тих пір він вдало поєднував бізнес і дизайнерські розробки.
Джавед Карім з’явився на світ у 1979 році в НДР. Потім сім’я переїхала до США, де хлопець вступив до університету на факультет комп’ютерних технологій. Там він захопився створенням багатовимірного простору.
Третій засновник компанії Стівен Ши Чен народився в 1978 році на Тайвані. І теж переїхав до США, де успішно зайнявся програмуванням. Там молоді люди і зустрілися, будучи вже успішними і забезпеченими, але все ще переповненими енергією та ідеями.
Як виглядав YouTube на початку і що стало першим роликом
Одного разу в 2004 році трійця зібралася на вечерю у Стіва. Вечір пройшов весело, з фотографуванням і відеозйомкою. На ранок з’ясувалося, що обмінятися знімками можна було просто, а ось пересилати відео виявилося дорожче і складніше. І тоді вони задумали створити доступну платформу для безкоштовного обміну відеороликами.
Саме в безкоштовному розміщенні відеороликів, що надходили, і був головний секрет успіху проекту. Уже в 2005 році він був офіційно запущений в День Святого Валентина. Коли з’явився YouTube, його інтерфейс був максимально простим — всього кілька кнопок і роликів, завантажених першими користувачами. Дата була обрана не випадково, — спочатку платформу хотіли використовувати як сайт знайомств. Але відразу виявилося, що популярними можна зробити будь-які ролики, якщо зацікавити ними відвідувачів сайту з перших секунд. До речі, перший ролик на YouTube — це невеликий сюжет із зоопарку з розповіддю про слонів. За короткий час він набрав мільйони переглядів і заодно стільки ж бажаючих безкоштовно розмістити поруч і власні відео.

Дуже швидко автори найпопулярніших відеоканалів потрапили під процес монетизації, тобто стали отримувати за розміщення сюжетів досить непоганий дохід. Правда, для цього потрібно було набрати певну кількість переглядів і підписників, оскільки на популярних каналах YouTube розміщував рекламу.
Саме реклама і стала основним джерелом доходів проекту. Охочих розмістити логотип своєї компанії або демонстрацію продукції на каналах з багатотисячною аудиторією виявилося достатньо. Тільки за це вже потрібно буде заплатити, і чимало.
Ідея, здавалося, лежала на поверхні, і сьогодні її багато хто намагається повторити. Але пізно — нішу вже зайняв YouTube, і дуже міцно. І блогери, і рекламодавці на нікому не відому відеоплатформу не підуть. Її потрібно розкручувати, а це при наявності конкурента такого масштабу дорого і важко.